Természetjárók

"Ezen a szombaton is Nagymarosra, és Zebegénybe látogattunk el. Az idő szép napos lett, amikor a nagymarosi megállóba értünk.Az őszi táj, a sárguló levelek látványa  lenyűgöző volt. Itt nem a telefon segített minket az eligazodásban, hanem a térkép.
Kék, sárga kereszteket követtünk. Volt, hogy mi is belegabalyodtunk térképbe, de szerencsénkre velünk volt Péter bácsi, aki már rengeteg helyen túrázott, szóval sok segítséget kaptunk. A kirándulás vidáman telt, ellátogattunk a Julianus barát kilátóhoz is, ami jóval magasabban volt, mint a visegrádi vár, de a tériszonyosoknak nem ajánlom. Ezen kívül nagyon szép helyeken jártunk, és a napos időben ragyogott a Duna is. Ez a túra nem olyan volt, mint az iskolai kirándulások, mert elengedhetted magad. A dombokon csúszkáltunk, de Rita nem direkt csúszott el. Szerencsére nem lett baja.
Az Erika nénis kirándulásokat mindenkinek ajánlom, mert milliónyi élménnyel lehetsz gazdagabb!"
Faragó Johanna 7.a
NOVEMBERI KIRÁNDULÁS képei
MÁRCIUSI KIRÁNDULÁS képei
ÁPRILISI KIRÁNDULÁS képei

A kirándulásunk egy meleg tavaszi szombaton kezdődött a dunakeszi pályaudvaron.
Vonattal indultunk Nagymarosra, ami számomra már eleve egy élmény volt, ugyanis kb. 17 éve nem jártam vonattal Vácon. Mikor felértünk Nagymaroson a hegy tetejére, gyönyörű kilátás nyílt meg előttünk a Visegrádi várra. Szerencsére csoportunkkal tartott Berkes Tamás tanár úr, akitől történelmi betekintést kaptunk a várról. Ezután a kék keresztel jelölt útvonalat követve indultunk Zebegény felé. Utunk során Erika nénivel az ébredező tavaszi erdőről beszélgettünk, láttunk tavaszi hunyort, valamint a sáros földben vaddisznólábnyomokat fedeztünk fel.
A tavaszi erdőben madarak csicsergése mellett hamar elértük célunkat, Zebegényt, felmásztunk a kilátóba, majd leereszkedtünk a vasútállomáshoz. Az állomáson kulturált mosdó állt rendelkezésünkre, és a vonat indulásáig még egy finom fagylalt elfogyasztására is lehetőségünk volt.
A kirándulás nagyon kellemes volt, mindenkinek csak ajánlani tudom. Szeretnénk a következő tanévben is még több ilyenen részt venni.